فنگ شویی یک هنر متافیزیک چینی است که جریان انرژی حیاتی را تحت نظر دارد. (( چی )) یک مفهوم باستانی چینی است ، که جریان این انرژی در طرح های معماری و الگو ساکن است . هدف از فنگ شویی هم زیستی متعادل نیروی های متضاد است.                                                                                

این بدان معنی است که عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ شویی ایفا میکنند . عناصر پنجگانه چینی عبارتنداز: آب ، باد ، خاک ، آتش ، فلز                                                                                              

در فلسفه ی چینی عناصر چهار گانه نداریم بلکه پنج عنصر داریم ، عدد پنج عدد خوش شانسی و بخت است و همچنین چینیان معتقد بودند که جهان از عناصر پنجگانه ساخته میشود بلکه این عنصر نشان گر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می آفریند و  یا ممکن است هر یک ، عنصر بعدی را نابود سازد.                      

پس همزیستی متعادل در نیروهای متضاد باعث میشود که انرژی خوب و مثبت در محیط نمایان شود.         

فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟                                                                                                             

فلسفه و هنری قدیمی است که قدمت آن به 5000 سال پیش در کشور چین برمیگردد . بر اساس آن هر فضایی دارای انرژی است و با استفاده از اصول فنگ شویی سلامتی و خوشبختی برای انسان رقم می خورد .

 فنگ به معنی باد و شویی آب است . در فرهنگ چینی باد و آب مظهر سلامتی و پاکی است در نتیجه فنگ شویی خوب خوشبختی و فنگ شویی بد ، بد شانسی و بدبختی است .                                              

بر اساس دیدگاه فنگ شویی که فلسفه و فنون چین باستان میباشد ، زمین ، زنده و منبع انرژی است.        

یک روز بهاری را تجسم کنید ، خورشید میدرخشد و نسیم خنکی میوزد در حالیکه شما بر امواج آرام دریا در حال استراحت هستید ، اکنون احساس فوق العاده ای دارید . هدف از فنگ شویی بردن این احساس به فضای داخل خانه است. احساس کردن لطافت باد و آب… معنای لغوی فنگ شویی.                                     

فنگ شویی که در اصل باد و آب ترجمه می شود. بر اساس مجموعه ای از قوانین و اصول جهانی طبیعت است که بر محیط زندگی ما حاکم است . به اعتقاد بسیاری از افراد ، به ما در بدست آوردن شادی ، سلامتی ، خوشبختی و آزادی کمک میکند . با وجودیکه هیچ پژوهش علمی اصول فنگ شویی را ثابت نکرده است ، صدها متخصص فنگ شویی همچنان مصر بر ادعایشان هستند. به صورت کلی میتوان گفت فنگ شویی ارتباط مستیقی با پوستر دیواری دارد و میتواند تاثیرات شگرفی را بر روی انتخاب طرح مورد نظر ایفا کند.                                                     

    هشت جنبه از فنگ شویی را با هم بخوانیم…                                                                             

1 مرتب بودن محیط                                                                                                          

اتاقتان را مرتب کنید و از شر هر چیزی که دوست ندارید در اتاقتان باشد ، خلاص شوید . جمع کردن ریخت و پاش ممکن است زمانبر و خسته کننده باشد ولی باعث می شود که احساس خوبی به شما دست دهد و بتوانید تغییرات را بر طبق علاقه خود اعمال کنید . از این مرحله فرار نکنید زیرا مهمترین مرحله هماهنگ کردن انرژی ها ، پاگیزگی و مرتب بودن است و یک نکته ی مهم اینه که وسایل خراب و بدرد نخور را به هیچ عنوان در خانه نگهداری نکنید مانند لامپ سوخته را به موقع تعویض کنید و از نگهداری باطری دشارژ شده در وسایل خودداری کنید و هچنین نگهداری گل خشک در فنگ شویی کار خوبی نیست برای اینکه انرژی این وسایل تمام شده و باید دور ریخته شود.                                                                                                

2 اهمیت هوای تازه و نور کافی                                                                                                 

پنجره ها را باز کنید و هوای تازه و پاک را به اتاق خود راه دهید ، گیاهان خانگی نیز میتوانند اتاق را تصفیه کنند ، به شرطی که اتاق بزرگ و گیاهان دور از تخت خواب گذاشته شوند ، اجازه دهید نور طبیعی و کافی در روز به اتاق وارد شود .                                                                                                              

3 درجات مختلف نوری را در اتاقتان ایجاد کنید                                                                             

شب ها درجات مختلف تیرگی و روشنی را ایجاد کنید ، میتوانید از لامپ هایی که دارای سوییچ های تنظیم شدت نور هستند و یا از شمع هایی که دارای کیفیت بالا و فاقد مواد سمی میباشند ، استفاده کنید . روشن کردن شمع حداقل  15 دقیقه قبل از خواب ، باعث جذب انرژی های منفی محیط شده و به داشتن خوابی راحت کمک میکند.                                                                                                     

4 گیاهان                                                                                                                          

گیاهان از نظر هنر فنگ شویی به عنوان منبعی از جریان زندگی حیاتی در نظر گرفته میشود و توصیه میشود در مکان های مهم نگه داری شود . به عنوان مثال گلدان گیاه را جلوی لبه ها و گوشه های تیز قرار دهید ، به طور حتم درختچه ای کوچک در گوشه ای از کنار دیوار حس خوبی به شما می دهد ، نگهداری گیاه در هر جای خانه ایده خوبی است و در بالکن بسیار عالی است همچنین در اتاق نشیمن احساس خوبی به افراد می دهد . برخی از گیاهان مانند بامبو نشانه ی خوشبختی است و همچنین میتوانید سعی کنید گیاهان را در دو طرف در قرار دهید چون انرژی ورودی با سر زندگی را در بر میگیرند.                                                             

5 آب                                                                                                                                

انرژی آب نقش حیاتی دارد چون گفته میشود انرژی را جذب و آنرا حفظ میکند . همانطور که میدانید زندگی بدون آب ممکن نیست و بدن انسان تا حد زیادی از آب تشکیل شده پس آب نیروی حیات است.             

گفته میشود قراردادن یک ظرف پر از آب در محل عبادت ، انرژی را متراکم کرده و به دعاها قدرت می بخشد.

6 آینه                                                                                                                               

فنگ شویی ارتباط بسیار زیادی با آینه دارد . متخصصان اظهار میکنند آینه باید در بهترین مکان ها قرار بگیرد. به عنوان مثال : در دستشویی جاییکه ضایعات بدن دفع میشود نباید خود را ببینید و همچنین توصیه نمیشود درست بالای سر در اتاق خواب آیینه نصب کنید زیرا علم متافیزیک به رویاپردازی روشن و آزاد کردن روح اعتقاد دارد . آنها میگویند روح هر کسی هنگام خوابیدن آزاد میشود اما آینه باعث میشود آنجا گیر بیفتد.       

7 اتاق نشیمن                                                                                                                   

فضایی برای ملاقات با مهمانان و صحبت کردن است . در اینجا باید یک حس حرکتی در زیبا ترین شکل وجود  داشته باشد  آکواریومی را در نظر بگیرید (( فنگ شویی )) میگوید بسیار مفید است. بالش های نرم روی کاناپه ورنگ های جذاب گرم روی دیوار نیز میتوانند بر کیفیت تعاملات زندگی در اتاق تاثیر بگذارند. نور پردازی نیز یک جنبه ی مهم است ، نه خیلی روشن نه خیلی تاریک . حس تعادل بسیار حیاتی است و سنگ بنای تزئین خانه با توجه به این روش متافیزیکی است.                                                                                 

8 عنصر تحول و زایش فنگ شویی را در خانه خود پیدا کنید                                                            

اگر عنصر زایش و تولد وجودی شما آتش است ، شما احتیاج دارید که عنصر آتش را در محیط خانه خود تعریف کنید و آن را برجسته و شاخص سازید. همچنین استفاده از رنگ هایی که عنصر آتش را متولد میسازند    (همچون رنگ های قرمز ، نارنجی ، صورتی ، زرشکی ، ارغوانی و زرد)  به خوبی میتوانند به شما کمک کنند. همینطور استفاده از اجسام و وسایل مثلثی شکل که نماینده عنصر آتش در فنگ شویی هستند . همچنین شما احتیاج دارید که عناصر چوبی قدرتمندی در خانه خود استفاده میکنید چرا که عنصر چوب نیز به نوعی از خانواده عنصر آتش است و در کنار آن میتوانید چرخه انرژی فوق العاده ای را در محیط خانه تان ایجاد کنید  . به طور مثال یک میز چوبی مثلثی شکل با یک صندلی قرمز به خوبی میتواند این حس را در خانه شما ایجاد کند . پس از اینکه این مرحله فنگ شویی را در خانه تان تجربه کردید و آن را به کار بستید ، میتوانید سطح عمیقتری از انرژی خوب را در خانه خودتان بسازید . با این حال به شما توصیه میکنیم که این 8 مرحله را به کار ببندید و هین الان آن را شروع کنید تا از این فرآیند لذت  ببرید. اطمینان داشته باشید این راهکارهای فنگ شویی در زمان کوتاهی بر روی جسم و روح شما تاثیر مثبت و موثری خواهد گذاشت